Interactions between the brain, the biofields, and the physical

Before addressing the physical object of highest complexity in nature, the Brain, and its consciousness-related functional correlates, let’s remember some basic assumptions regarding biosystems as a whole. We expect to recognize such intricate cortico-informational integration mechanisms, as being the pinnacle of the representations we have been investigating. Obeying the holographic distribution principle which we have followed all along our analytic path, we have to keep in mind that in order to get an incremental improvement in the accuracy of our Brain-related understandings, its overall efficiency regulation must be associated with the biofield. This association is of an uttermost subtlety and complexity, since the biofield actively interacts with neurocybernetic processes, via Quantum and Subquantum connectivity.

Ipoteza hipercivilizațiilor

Articolul expune ipoteza hipercivilizațiilor, ca o posibilă explicație pentru mai multe fenomene inexplicabile, raportate și examinate de un mare număr de persoane credibile. Între acestea sunt și fenomenele aerospațiale neidentificate (FAN/OZN), recunoscute recent de Congresul și guvernul SUA ca reale și fără explicații. Sunt luate în considerare și unele consecințe pentru omenire dacă ipoteza se dovedește adevărată.

School dropout rate in Romania

Throughout our personal journey, family and school are the main pillars that introduce us to the term socialization and subject people to different scenarios that can be applied later in adult life. The two institutions co-exist together and collaborate in order to help raise future generations. School and family are the basis in education, the two should have a harmonious relationship for the good of children. The two influence the child’s school work and social life. The family is the first group a child interacts with in the early years of life. Then comes the educational institution, called school, which is a place of social interaction, where teachers and pupils communicate, new social relationships are established outside the family.

Etica în inteligența artificială: provocări și perspective

Lucrarea subliniază importanța dezbaterilor etice în domeniul Inteligenței Artificiale (IA) și explorează provocările și dilemele legate de capacitățile avansate ale sistemelor de IA, normele etice necesare pentru ghidarea dezvoltării și utilizării IA, și perspectivele viitoare în domeniul eticii în IA, inclusiv interacțiunea între oameni și mașini inteligente în viitor. Aceast aspect este esențial în a atrage atenția impactului pe care IA o are asupra societății și a provocărilor etice pe care le ridică, oferind o analiză riguroasă și echilibrată care încurajează reflectarea și dezbaterea continuă în acest domeniu în continuă expansiune.

1 2

Articolele fără specificarea altei licențe CC au licența CC BY-NC-ND.