Tropaeum Augusti (France) and Tropaeum Traiani (Romania): A Comparative Study

Two Roman trophees, Tropaeum Augusti (or Trophée des Alpes) and Tropaeum Traiani, survived the time in France and Romania. They are considered to be the birth certificates of the French and Romanian peoples. The edifices, preserved in different ways over time, are particularly attractive tourist attractions in both countries. The two monuments are not only an ancient edifice dedicated to the victories of the Romans over the defeated peoples, but it is also a summum of scientific thought, of the age applied in the art of construction. The analysis of the technique of accomplishment of the two monuments highlights the Romans’ understanding in architecture. Moreover, the two monuments stand out for the same destiny. The two edifices outline the history of the two countries. The architects applied the principles set up by Vitruvius Pollio in De Architecture. The restoration works of the trophees from La Turbie and Adamclisi are emblematic. The trophies dedicated to Augustus and Trajan signify the honors devoted to the two emperors; the Romans attributed them the feeling of the deity, so that the fate of the emperors is assimilated as sons of God, promised to be divine. Both trophies record the deeds of their heroes.

Putinjugend: The Pro-Kremlin Youth Movement Nashi

This study investigates the dialectic between party politics and contentious street politics. a concept central to the personality of the youth organisation Nashi, also known as Putinjugend, which supports the Kremlin. Following the Colour Revolution, the movement was created in Russia in 2005, with the Putin administration’s support. As a result, the study is based on a theoretical framework that emphasises the growing significance of divided politics in forming Nashi’s worldview. Nashi’s responsibilities grew over time to include fostering youth involvement in party politics. They do, however, enjoy government support. Nashi’s continued participation in contentious politics in support of the Putin administration. In addition to the theoretical framework, the paper focuses on a case study: backing demonstrations in Moscow in December 2000, when Nashi declares its support for President Putin.

Provocări și tendințe în războiul electronic – Războiul asimetric

Războiul electronic a fost conceput în urmă cu un sfert de secol, dezvoltându-se prin creșterea exponențială a spațiului și a tehnologiilor cibernetice care se bazează, în primul rând, pe semnale electromagnetice. Dar mediul electromagnetic (EME) este un mediu operațional care trebuie configurat pentru a sprijini operațiunile electromagnetice (EMO). Provocările moderne de a face față capacităților de vârf ale adversarilor, în special în confruntările care necesită operațiuni de acces și refuzare zonală, au readus războiul electromagnetic (EW) în prim plan. În prezent, NATO își rescrie doctrina EW și investighează cum să opereze mai eficient în spectrul electromagnetic (EMS). Acest eseu explorează caracteristicile distinctive ale războiului asimetric și analizează provocările și tendințele emergente în războiul electronic în acest context.

UTA Găgăuzia de jure parte integrantă și inalienabilă a Republicii Moldova, de facto tinde spre separatism

Prezentul articol este consacrat găgăuzilor, acelor minorități naționale ale statului moldovenesc, care alături de autonomia teritorială, primesc și dreptul la autodeterminare externă în cazul schimbării statutului Republicii Moldova ca stat independent. Este de la sine înțeles că exercitarea acestui drept a început să se contureze între timp, materializându-se în evenimentele trecute și prezente în derulare. Desigur, este dificil să ne pronunțăm asupra direcției și locului găgăuzilor pe viitor în țara noastră, dar încercăm totuși o scurtă incursiune asupra împrejurărilor create. Aici fasonăm ideea că noi, toți cetățenii R.M., trebuie să avem conștiința trează a adevărului că trăim pe acest pământ, în această țară și ar fi bine să ne respectăm unii pe alții, legile, limba și celelalte însemne sfinte ale statului nostru, dacă vrem să ajungem la nivelul civilizației țărilor vestice.

Câteva opinii privind etnogeneza românilor (2)

Articolul prezintă o încercare de trecere în revistă a momentelor importante ale genezei poporului român, într-o viziune alternativă față de cea din manuale și în lumina unor informații recente, în bună măsură străine. Întrucât acestea sunt, aproape în totalitate, accesibile utilizatorilor internetului, am indicat la bibliografie doar principalele surse. Având în vedere că atât informațiile cât și comentariile rămân deschise unor amendări viitoare, lucrarea constituie implicit și o invitație la dialog.

Puncte de vedere asupra proiectului de democratizare a Orientului Mijlociu Extins

Orientul Mijlociu a fost inclus în proiectul american al Marelui Orient (din Maroc până în Afganistan); acest proiect, căruia i-au fost asociate instituțiile financiare internaționale – și, într-o măsură, UE – își propune: să transforme acest ansamblu geopolitic într-un spațiu caracterizat de stabilitate, democrație, dezvoltare economică, în care să fie excluse fanatismul și orice fel de intoleranță.; armonizarea tradițiilor societății musulmane cu modelul de civilizație industrială și postindustrială; combaterea sărăciei, malnutriției și a conflictelor interetnice și interconfesionale prin dezvoltarea economică, democrația, garantarea drepturilor omului, cooperarea regională și internațională, interzicerea proliferării armelor de distrugere în masă, eradicarea evenimentelor teroriste de orice fel etc.

Proiectul ambițios al neoconservatorilor americani – de a pretinde, aproape fără efort, Irakul într-o „iradiere centrală a democrației” în Orientul Mijlociu Mare – a dispărut, iar acum asistăm la izbucnirea unor noi conflicte adiacente cu unele mai vechi, deschise sau latente și, în loc de un nucleu al democrației, avem izbucniri de război care se pot extinde.

Persoanele adulte fără adăpost și importanța serviciilor sociale în procesul de reintegrare în comunitate și societate

Persoanele fără adăpost reprezintă un grup vulnerabil, nu doar pentru că sunt fără locuință, ci și pentru că au probleme sociale, medicale, familiale, economice și din cauza acestor dificultăți, se învârt într-un cerc vicios, din care pot reuși să iasă, după intervenții specifice pe termen lung. Totuși, persoanele fără adăpost nu sunt singure și trebuie încurajate, atât de către membrii familiei, cât și de către membrii comunității și, de asemenea, de către instituțiile publice, să-și dezvolte abilități și capacități de autoîngrijire, autosusținere, pentru depășirea situațiilor de dificultate în care se află. De asemenea, persoanele fără adăpost nu trebuie să poate o povară și un stigmat social toată viața, mai ales că au aceleași drepturi ca orice altă persoană. De aceea, consider că, prin sprijin, efort comun, respectarea drepturilor și înlăturarea oricăror bariere în comunicarea și intervenția cu persoanele fără adăpost, acest fenomen poate fi atenuat sau cel puțin, aceste persoane pot trăi cu demnitate și avea o calitate a vieții mult mai bună.

Sancțiunile internaționale, măsură suprastatală de coerciție

Sancțiunile internaționale se bazează pe Carta Națiunilor Unite și urmează principiile asigurării păcii și stabilității globale. Încălcarea principiilor dreptului internațional, sau încălcarea repetată și gravă a drepturilor omului, trebuie să aibă consecințe juridice mergând până la măsuri legate de folosirea forței, măsuri de dialog diplomatic, sancțiuni de natură economică, urmate de sancțiuni de natură socială, precum limitarea accesului în alte state, limitarea dialogului diplomatic prin retragerea diplomaților acreditați. Toate aceste măsuri au ca scop exercitarea presiunii asupra statului sau entității agresoare pentru a opri acțiunea care generează instabilitate zonală sau globală. Acest articol își propune să prezinte cadrul legal pentru luarea deciziilor referitoare la sancțiunile internaționale și măsurile restrictive ale UE, precum și obligațiile cetățenilor legate de implementarea acestora. Sancțiunile internaționale au un caracter erga omnes.

Câteva opinii privind etnogeneza românilor (1)

Articolul prezintă o încercare de trecere în revistă a momentelor importante ale genezei poporului român, într-o viziune alternativă față de cea din manuale și în lumina unor informații recente, în bună măsură străine. Întrucât acestea sunt, aproape în totalitate, accesibile utilizatorilor internetului, am indicat la bibliografie doar principalele surse. Având în vedere că atât informațiile cât și comentariile rămân deschise unor amendări viitoare, lucrarea constituie implicit și o invitație la dialog.

Conceptele de putere și emergență

Noile transformări de la începutul secolului XXI au modificat ierarhia sistemului internaţional. Teoria sistemelor este atribuită lui Immanuel Wallerstein. Potrivit acestuia, lumea se împarte în centru, semi-periferie şi periferie. În secolul XXI, puterea va deveni un lucru greu de definit. Competiţia acerbă între actorii statali nu va înceta, iar lupta pentru supremaţia globală va fi din ce în ce mai intensă. Difuzarea şi disoluţia puterii nu vor fi posibile atât timp cât există mari puteri şi centre de putere. Vectorii principali de putere ai secolului XXI vor fi puterea economică şi puterea informaţională.

1 2 3 4

Articolele fără specificarea altei licențe CC au licența CC BY-NC-ND.