Descriere
COZMA, Lucian Ștefan; GOLEA, Daniela Georgiana; ȚENU, Cosmin Vasile (2024), Amestec de combustibil ieftin și ecologic destinat arderii catalitice în cazanele termoenergetice și motoarele de ardere internă, o soluție pentru Europa, Cunoașterea Științifică, 3:3, 61-88, https://www.cunoasterea.ro/amestec-de-combustibil-ieftin-si-ecologic/
Inexpensive and environmentally friendly fuel blend for catalytic combustion in power boilers and internal combustion engines – a solution for Europe
Abstract
Reducing fossil fuel consumption can be achieved by introducing water and additives into the fuel mixture to allow the chemical dissociation of water and the secondary combustion reactions. Water can be chemically dissociated by chemical agents such as calcium carbide (carbide) or calcium oxide (unburned lime), whereby fuels (acetylene) with good energy properties and oxidizers (oxygen gas obtained by quenching lime) are formed. The use of additives (10% of the mixture) consisting of a mixture of unburned lime, carbide and activated carbon in combination with a conventional fuel (solid, liquid or gaseous in a proportion of 10% of the mixture) and a significant surplus (about 80% of the total mixture) of water, results in a fuel with a high combustion temperature, a much lower total cost than any conventional fuel and environmentally friendly operation. This mixture is first sent to the surface of a catalyst screen (glowing surface) and from there to the hearth (combustion chamber). The method brings major improvements in energy (power station boiler technology) and transportation (internal combustion engine technology), opening up the possibility of an impressive reduction in fossil fuel consumption and lower operating costs. We present the results of our experiments on new fuel recipes and their applications. We have established that significant improvements can be made in the scheme of boilers in thermal power plants, steam generators of all sizes, but especially for industrial applications, and internal combustion engines. The method is part of the general effort to reduce the consumption of fossil fuels and to reduce the NOx emissions produced by thermal machinery. We believe that the proposed schemes can be improved in many ways, leading to a 90% reduction in fossil fuel consumption and to a fuel based on limestone (as a raw material), a raw material found on Earth in much greater quantities than oil/natural gas, which is much easier to process and can be recovered from the content of flue gases, allowing these combustion products to be used for regeneration, i.e. to produce other quantities of fuel. Our recipe involves a fuel that is cheap, widely found in nature, easy to manufacture, partially renewable, environmentally friendly.
Keywords: fuel, catalytic combustion, thermal energy boilers, internal combustion engines, Europe
Rezumat
Scăderea consumului de carburanți fosili se poate face prin introducerea în amestecul combustibil a apei și a unor aditivi care să permită disocierea chimică a apei și apariția unor reacții secundare de combustie. Apa poate face obiectul disocierii chimice sub acțiunea unor agenți chimici cum ar fi carbura de calciu (carbidul) sau oxidul de calciu (varul nestins) din reacțiile respective formându-se carburanți (acetilena) cu bune proprietăți energetice și oxidanți (oxigen gazos obținut prin stingerea varului). Utilizarea unor aditivi (10% din amestec) formați dintr-un amestec de var nestins, carbid și carbon activ în combinație cu un carburant clasic (solid, lichid sau gazos în proporție de 10% în amestec) și un surplus important (cca 80% din amestecul total) de apă, conduce la obținerea unui combustibil cu temperatură înaltă de ardere, cost total mult mai scăzut decât orice combustibil clasic și funcționare în regim ecologic. Acest amestec este trimis mai întâi pe suprafața unui ecran catalizator (suprafață incandescentă) și de acolo în focar (camera de ardere). Metoda aduce îmbunătățiri importante în energetică (tehnologia cazanelor de termocentrale) și transporturi (tehnologia motarelor de combustie internă) deschizând posibilitatea scăderii impresionante a consumului de carburanți fosili și a scăderii costurilor de exploatare. Prezentăm rezultatele experiențelor noastre privind obținerea de noi rețete de combustibili și aplicații ale acestora. Am stabilit că se pot aduce importante îmbunătățiri în schema cazanelor din termocentrale, generatoarelor de aburi de orice gabarit, dar în special cele de aplicații industriale, precum și motorelor de combustie internă. Metoda se înscrie în efortul general de reducere a consumului de carburanți fosili și reducere a noxelor produse de mașinile termice. Considerăm că schemele propuse pot face obiectul multor îmbunătățiri, conducând la reducerea cu 90% a consumului de carburant fosil și la obținerea unui combustibil bazat pe calcar (ca materie primă), o materie primă aflată pe Terra în cantități mult mai mari decât petrolul/gazele naturale, mult mai ușor de prelucrat și care poate fi recuperată din conținutul gazelor eșapate, permițând utilizarea acestor produse de ardere în vederea regenerării, adică a fabricării altor cantități de combustibili. Rețeta noastră presupune un combustibil ieftin, larg întâlnit în natură, ușor de fabricat, parțial regenerabil, ecologic.
Cuvinte cheie: combustibil, arderea catalitică, cazane termoenergetice, motoare de ardere internă, Europa
CUNOAȘTEREA ȘTIINȚIFICĂ, Volumul 3, Numărul 3, Septembrie 2024, pp. 61-88
ISSN 2821 – 8086, ISSN – L 2821 – 8086
URL: https://www.cunoasterea.ro/amestec-de-combustibil-ieftin-si-ecologic/
© 2024 Lucian Ștefan COZMA, Daniela Georgiana GOLEA, Cosmin Vasile ȚENU. Responsabilitatea conținutului, interpretărilor și opiniilor exprimate revine exclusiv autorilor.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.