Amestec de combustibil ieftin și ecologic destinat arderii catalitice în cazanele termoenergetice și motoarele de ardere internă, o soluție pentru Europa
Scăderea consumului de carburanți fosili se poate face prin introducerea în amestecul combustibil a apei și a unor aditivi care să permită disocierea chimică a apei și apariția unor reacții secundare de combustie. Apa poate face obiectul disocierii chimice sub acțiunea unor agenți chimici cum ar fi carbura de calciu (carbidul) sau oxidul de calciu (varul nestins) din reacțiile respective formându-se carburanți (acetilena) cu bune proprietăți energetice și oxidanți (oxigen gazos obținut prin stingerea varului). Utilizarea unor aditivi (10% din amestec) formați dintr-un amestec de var nestins, carbid și carbon activ în combinație cu un carburant clasic (solid, lichid sau gazos în proporție de 10% în amestec) și un surplus important (cca 80% din amestecul total) de apă, conduce la obținerea unui combustibil cu temperatură înaltă de ardere, cost total mult mai scăzut decât orice combustibil clasic și funcționare în regim ecologic. Acest amestec este trimis mai întâi pe suprafața unui ecran catalizator (suprafață incandescentă) și de acolo în focar (camera de ardere). Metoda aduce îmbunătățiri importante în energetică (tehnologia cazanelor de termocentrale) și transporturi (tehnologia motarelor de combustie internă) deschizând posibilitatea scăderii impresionante a consumului de carburanți fosili și a scăderii costurilor de exploatare. Prezentăm rezultatele experiențelor noastre privind obținerea de noi rețete de combustibili și aplicații ale acestora. Am stabilit că se pot aduce importante îmbunătățiri în schema cazanelor din termocentrale, generatoarelor de aburi de orice gabarit, dar în special cele de aplicații industriale, precum și motorelor de combustie internă. Metoda se înscrie în efortul general de reducere a consumului de carburanți fosili și reducere a noxelor produse de mașinile termice. Considerăm că schemele propuse pot face obiectul multor îmbunătățiri, conducând la reducerea cu 90% a consumului de carburant fosil și la obținerea unui combustibil bazat pe calcar (ca materie primă), o materie primă aflată pe Terra în cantități mult mai mari decât petrolul/gazele naturale, mult mai ușor de prelucrat și care poate fi recuperată din conținutul gazelor eșapate, permițând utilizarea acestor produse de ardere în vederea regenerării, adică a fabricării altor cantități de combustibili. Rețeta noastră presupune un combustibil ieftin, larg întâlnit în natură, ușor de fabricat, parțial regenerabil, ecologic.